העממיות בשירה בציבור

למרות פערי הדורות,מצליחה שירה בציבור לסחוף,להלהיב ולשתף קהלים שלמים ומגוונים של חובבי שירה ללא הבדלי מין,עדה או גיל,כיום ישנה אהבה גדולה ל שירה בציבור גם בקרב הדור הצעיר, והתופעה של הזמנתזמרי שירה בציבור לכל סוגי האירועים הפכה לתופעה שכיחה ומקובלת מאוד.

שירה בציבור הינה אחד ממותגי התרבות בארצינו,בדיוק כמו הסמבה הברזילאית, בברזיל, או הבלוז האמריקאי באמריקה,. על ה שירה בציבור ושירי ארץ ישראל השפיעו מגוון השפעות: חסידיות, מזרח-אירופאיות, ים-תיכוניות, אמריקאיות ועוד. ולכן בשל הערבוב המיוחד שלהן, לזמר העברי שהינו שירי ארץ ישראל, ישנם תווי הכר מובהקים.
שפת הפזמונים ב שירי ארץישראל הינה עברית, ועושר הלשון גבוהים במיוחד.רוב השירים הולחנו למלים של טובי משוררי ישראל. כיום רוב הזמרים הינם יוצרים בעצמם אשר כותבים את שיריהם, לכן רמת
השפה פשוטה מזו של הכותבים והתמלילנים אשר כתבו פעם, רמת הביטוי בפזמוני הזמר של גדולי הכותבים הינה רמה גבוהה אשר העבירה בשירים רעיונות מורכבים יותר.
שירה בציבור והזמר העברי כולל לא מעט פזמונים קצביים ומקפיצים, אבל רוב הפזמונים הקלאסיים במוסיקה שלנו הם בלדות שקטות ונוגות העוסקות בגעגועים,,תקווה ואהבה.
ישנם לא מעט מקרים בהם מתארגנות קבוצות אנשים למפגשי שירה, בדרך כלל ביום שישי בערב אצל אחד מהחברים,לו מקום נוח ומספיק גדול לארח קבוצה של כמה עשרות אנשים.באינטרנט ניתן למצוא פרומים גדולים של אנשים חובבי שירה מושבעים, בפורומים אלו ניתן לקבל המלצות על מקומות,זמרים לשירה בציבור ואף למצוא שותפים למפגשי השירה.

ערבי שירה בציבור מעניקים למשתתפים בהם תחושה של ביחד,ההיענות הרבה והביקוש הרב ל שירה בציבור מעידה על כך שבבסיס כולנו עם אחד הרוצה לשיר את שיריו, ב אירועי שירה בציבור ניתן לראות אנשים מכל המעמדות,חילוניים,דתיים כאחד.

שירה בציבור הינה תופעה ייחודית לעם ישראל, אלו הםשירי ארץ ישראל שנכתבו בעיקר על תקופת קום המדינה,מלחמות הארץ,נופי הארץ וכו`, להבדיל מריקודי העם אשר גם הם אופיינים מאוד לעמינו, אך כאלה קיימים גם בארצות אחרות,בסגנונותיהם שונים, למשל:פולקה בפולין,סמבה בברזיל וכו`.. ה שירה בציבור ייחודית לעם ישראל היושב בציון. המוסיקה העברית ו שירי ארץ ישראל הינם ללא ספק אחד ממותגי התרבות הישראלית הקושרת רבים בעבותות.
שירי מולדת
הזמר העברי ו שירי ארץ ישראל נעשו לחלק בלתי נפרד מטקסי הזיכרון שלנו,ההנאה שאנו ששואבים
ישראלים רבים מ שירה בציבור

מאמרים נוספים

רוצים שנחזור אליכם?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

דבר/י איתי..
💬 יש לך שאלה? אשמח לענות..
היי👋
אני כאן, דברו איתי בווצאפ..